Selvom elbiler har mange fordele, så er bilens dele stadig i risiko for at ruste – på lige fod med benzin- og dieselbiler. Det danske klima er kendt for sine mange vejrskift og med disse udsættes din elbil også for lidt af hvert – især om vinteren, hvor saltet på vejene er den hyppigst bidragende årsag til rustdannelse.
Hvorfor skal jeg give min elbil en rustbehandling?
Købet af bilen i sig selv er et miljøvenligt valg – så hvorfor ikke også sørge for at forlænge bilens levetid? Uanset hvilken bil, man taler om, så er det alt andet lige bedre for miljøet at få en ordentlig rustbeskyttelse. Dermed sparer man også pungen for dyre reparationer på sigt.
Rustbeskyttelse af elbiler kræver særlig uddannelse
For at undgå at din elbil ruster, bør den få en undervognsbehandling, hvor karosseri, bremserør og øvrige mekaniske dele får en rustbehandling. Da arbejdet med elbiler adskiller sig en smule fra benzin- og dieselbiler, kræver det en lovpligtig uddannelse, før man overhovedet må beskæftige sig med dem. Derfor bør du kun få en rustbehandling hos et værksted, der har den fornødne uddannelse og erfaring med elbiler.
Hvis ikke man ved, hvad man laver, kan man risikere at rustbeskytte de forkerte dele på bilen og ødelægge den.
Din elbil har også brug for rustbeskyttelse
Selvom elbiler har mange fordele, så er bilens dele stadig i risiko for at ruste – på lige fod med benzin- og dieselbiler. Det danske klima er kendt for sine mange vejrskift og med disse udsættes din elbil også for lidt af hvert – især om vinteren, hvor saltet på vejene er den hyppigst bidragende årsag til rustdannelse.
Hvorfor skal jeg give min elbil en rustbehandling?
Købet af bilen i sig selv er et miljøvenligt valg – så hvorfor ikke også sørge for at forlænge bilens levetid? Uanset hvilken bil, man taler om, så er det alt andet lige bedre for miljøet at få en ordentlig rustbeskyttelse. Dermed sparer man også pungen for dyre reparationer på sigt.
Rustbeskyttelse af elbiler kræver særlig uddannelse
For at undgå at din elbil ruster, bør den få en undervognsbehandling, hvor karosseri, bremserør og øvrige mekaniske dele får en rustbehandling. Da arbejdet med elbiler adskiller sig en smule fra benzin- og dieselbiler, kræver det en lovpligtig uddannelse, før man overhovedet må beskæftige sig med dem. Derfor bør du kun få en rustbehandling hos et værksted, der har den fornødne uddannelse og erfaring med elbiler.
Hvis ikke man ved, hvad man laver, kan man risikere at rustbeskytte de forkerte dele på bilen og ødelægge den.