Kategorier
Uncategorized

Gode råd, når din virksomhed skal flytte

Få styr på alt det praktiske

Din virksomhed er helst ikke interesseret i alt for store driftsforstyrrelser, når I skal flytte til en anden adresse. I vil gerne have, at alt bare går som smurt – også efter I er flyttet i nye lokaler. Derfor er den en god idé, at der kommer styr på alle de praktiske foranstaltninger, så I ikke ender med at dirigere kunder mod den gamle adresse, eller at I ikke får pakker tilsendt den nye adresse.

Derfor skal I huske følgende:

  • Opdater virksomhedens adresse i CVR-registret.
  • Meld flytning til offentlige og ikke-offentlige instanser så I både sikrer, at pakker bliver leveret rigtigt, at rengøringsfolkene gør rent på den rette lokation osv.

Tilføj den nye adresse online og på dokumenter så som på Google, visitkort, hjemmeside o.a.

Spar tid ved at forberede indretning og nedpakning

I forbindelse med at undgå unødige driftsforstyrrelser inden selve flytningen kan det være en god idé at forberede nedpakningen. Hvis I får en grundig plantegning, kan I forberede indretningen på forhånd og også se, om I skal have alle kontorstole, arkivskabe og skriveborde med. Det er ikke nødvendigt at tage inventar med, som ikke skal anvendes på den nye adresse. Hvis hver medarbejder er forberedt på flytningen i god tid, vil det også være nemmere for dem at forberede sig på flytningen og starte nedpakningen i god tid. På den måde bliver det også nemmere at få etableret de forskellige arbejdsstationer på den nye adresse, når alle er godt forberedte.

Find et flyttefirma der kan hjælpe

Det kan i mange tilfælde betale sig at finde et flyttefirma, der kan hjælpe med erhvervsflytning. Mange flyttefirmaer er erfarne med både at planlægge flytningen og selve udførslen af den. Derfor kan et professionelt flyttefirma være med til at spare virksomheden for både energi ved at tænke over flytningen og tid på selve flytningen.