Kategorier
Uncategorized

Hvordan kommer man i gang med CRM?

CRM, eller Costumer Relationship Management, er et digitalt kundekartotek, som ikke kun hjælper med at systematisere information – det bidrager også til væksten af virksomheden. For mange virksomheder anvender de typisk en elektronisk database, f.eks. et regneark inden på Excel. Problemet er, at denne data hurtigt bliver ubrugelig, hvis ikke den bliver opdateret manuelt. Især nu, hvor virksomheder ikke søger loyalitet, men de bedste ideer, kræver det, at en virksomhed har den rette information for at lave de rette løsninger. Derfor vil vi forklare, hvordan et CRM-system kan hjælpe dig.

CRM er konstant under udvikling. Ved løbende at indsamle ny information om dine kunder får du som virksomhed et indblik i, hvad dine kunder søger: Hvem køber meget af jeres marketingsprodukter, hvem kunne være interesseret i mere, og hvordan sørger vi for at videreudvikle potentielle kandidater. Sådanne spørgsmål kan besvares ved brug af CRM: Her samles alle kundedata ét sted, som er tilgængeligt for alle medarbejdere, så de altid kan holde sig opdaterede på kundernes seneste handlinger. På den måde vil effektiviteten også stige, da der ikke er behov for interne opdateringer – alt sammen er tilgængeligt online.

Et CRM-system er måden at prioritere dine kunder først. CRM-konsulenter kan hjælpe jer med at analysere dataene, så I som virksomhed kan finde frem til løsninger for dine kunder, inden de overhovedet har sat sig ned til mødet. Dataene forklarer tydeligt et mønster, og dette mønster er noget, som dig og din virksomhed kan profitere på: Hvis dine kunder har fokus på bestemte områder, vil det hurtigt være fremtræden i kundens database, og I kan derfor tilbyde en service, som er lige den, kunden har søgt efter, men ikke er kommet frem til selv.  Du kan derfor være et skridt foran kunden og på den måde sikre både din virksomhed og kunden en stor vækst.